Robòtica 🔌

 18/11/2020 

El primer dia 

Avui ha estat el primer dia de robòtica i he de dir, que ha sigut meravellosament interesant. La veritat és que electricitat no va estar molt divertida, però crec que robòtica m’agradarà més, sobretot per el tema dels Legos. Jo vaig fer parella amb la Carlota i cal dir que ens complementem molt bé. El Cesc ens va donar la caixa número 5 (precisament el meu número preferit) i vam començar a muntar el robot. Menters jo li donava les peces a la Carlota, ella construïa, va ser entretingut. Lògicament no ens va donar temps a acabar-lo, però vam anar bastant bé. Quan vam sortir de classe, vam anomenar al nostre robot, "Pochito Gallagher". Estic impacient de fer la pròxima classe. 


23 /11/ 2020 

Perfí! Hem acabat 

Avui ha estat un dia bastant entretingut. La classe ha començat bastant normal, la Carlota i jo hem agafat la capsa i hem començat a muntar el nostre robot. Al principi, jo veia que anàvem una mica lentes, però a mesura que anava passant el temps el robot anava avançant, Quan m'he volgut donar compte el robot estava acabat. La veritat, he de dir que vam passar un punt on no distingíem res. No sabíem que eren les peses, on anàvem ni les trobàvem. Quan vam acabar va ser un descans total. El Cesc ens va explicar com funcionava, i PUM! Pochito havia cobrat vida. Va ser mol divertit. 


25/11/2020
Ajudant als companys 
Aquesta ha estat la tercera classe de robòtica i no m'ha semblat del tot emocionant. Primer el Cesc ens ha fet obrir la aplicació que ens vam instal·lar l'altre dia, i ens ha explicat el seu funcionament. Que si graus, segons, rodes carpetes, reptes... Va ser un lio total, però alguna cosa baix entendre, com per exemple, haviem de connectar un cable a l'ordinador i l'altre extrem al robot, perquè es menges tota la informació. Després de les explicacions la Carlota i jo ens vam separar per ajudar als nostres companys a acabar el seus robots. Jo baix ajudar al Raúl i la Davida. No va ser massa complicat. i després d'uns minuts el seu robot ja estava funcionant. Quan van acabar van discutir una estona sobre quin nom posar-li 😂. A mesura de que passa el temps les parelles anaven acabant. Quan tots vam finalitzar el Cesc ens va explicar el repte del pròxim dia, i jo estic preparada. Que comencin el jocs de la fam! 


30/11/2020

Estem que ens sortim 

Estic tan alegre que podria cantar. Avui ha estat el primer dia de reptes i la Carlota i jo ho em petat. Em començat amb el primer repte, que tractava de fer que el nostre robot fes una línia i gires. Menters el Cesc explicava jo i la Carlota ja estàvem pensant en que fer. Quan va començar vam anar provant coses, jo diria que vam fer com unes 10 probes. Cada vegada ens apropàvem més, fins que ho vam aconseguir i en primera posició. Quan tots vam acabar, el profe ens va proposar un altre repte, que era fe el mateix, però completant el quadrat sense posar les mateixes ordres. Jo vaig començar a mirar els comants i al segon ja ho tenia. Era molt senzill, havia de posar-ho en bucle. Vam tornar a quedar les primeres, va estar genial! 


2/12/2020

Pitjor no podria ser  :( 

Avui ha estat un dia terrible i si he de ser honesta no he actuat bastant bé. L'altre dia al final de la classe, vam posar uns sensor als nostres robots, i avui els em fet servir. Al principi el Cesc ens ha explicat que els nostres robots només eren simples maquines, però que aprendríem a que fossin robots, i el reptes d’avui tractaven d'això. El profe ens va donar les ordres i vam començar a treballar. Al principi no vaig entendre res, i al final tampoc, en realitat una miqueta. A mesura de que passava el temps la gent ho anava aconseguint, i jo hem frustrava molt. Quan només quedaven dos notes, hem vaig rendir, cosa que no tindria que haver fet, hauria de haver ajudat a la meva companya fins al final. Vam quedar ultimes en la primera i segona prova i jo esta plorant de la ira i la ràbia, no per la nota sinó per no haver-ho pogut fer. Però al tercer repte ho vam petar i vam quedar segones (es a dir un 9). Per el pròxim dia espero millorar el meu comportament als reptes. 


9/12/2020
Jo confiava en tu Elsa :/ 

Només tinc una cosa a dir i és que avui ha estat un dia entre divertit i irònic. El repte, s'havia de fer individualment, cosa que no hem sembla malament, hi ha d'haver varietat. Del que tractava la prova d'avui, era d'una classe de web, on l'Elsa i la seva germana Anna, et deien el que havies de fer. Tu havies de posar uns comans i elles feien el que deies. La complicació d'aquesta prova, era que si t'equivocaves en alguna cosa (la mínima) tot el que havies fet estava malament. En total crec que eren 20 proves. Jo em vaig quedar encallada a una i vaig arribar a la prova 12. La nota que tinc, és un 6, però espero millorar, no em rendiré!


14/12/2020
Som úniques 
Avui he intentat anar més calmada i ha funcionat. La classe es partia en dues coses a fer, la primera era crea unes pales i fer un cub, i la segona tractava de fer el repte diari. Per mi el més complex va estar fer les pales. Per crear-les teníem algunes peces, però d'altres no, les havíem de treure del robot. Quan el Cesc m'ho va dir, una mica més i el meu cor es para. Com podia treure les peces del robot? Resulta que unes no eren necessàries, i per això les podia treure. Ens va costar una mica asseure tot bé, però ho vam aconseguir. En la part del cub, no vam tindre cap complicació, era senzill. Després vam començar a fer el repte, que he de dir que era una miqueta fàcil, perquè tot el que havíem de fer ja sabíem fer-ho. Vam fer unes proves fins que vam trobar el resultat final. Vam ser les úniques de la classe en aconseguir-ho.


16/12/2020
Jo, robot 
La classe d'avui ha estat diferent. En comptes de fer un repte, hem fet un treball, cosa que a mi m'ha semblat impossible fer-ho en una hora. Aquest treball anava de les tres lleis de la robòtica. Bàsicament són tres lleis escrites per Issac Asimov, un rus. Aquestes lleis primer van ser plasmades en una novel·la i després en una peli (jo, robot). Les lleis són les següents:

  1. Un robot no pot fer mal a un ésser humà o, per inacció, permetre que un ésser humà prengui mal.
  2. Un robot ha d'obeir les ordres dels éssers humans, excepte si entren en conflicte amb la primera llei.
  3. Un robot ha de protegir la seva pròpia existència en la mesura que aquesta protecció no entri en conflicte amb la primera o la segona lleis.

Pd: lleis extretes de la Viquipèdia.
Vaig començar a escriure i sense donar-me comte ja tenia un text bastant gran. Però el temps seguia el seu curs i em vaig quedar sense ell. Vaig posar una imatge a l'últim moment i no vaig poder revisar-ho. Tot així vaig enviar-ho i vaig treure un 8. El Cesc em va posar això: tens facilitat en escriure, encara que et falti temps per repassar-ho.
Estic contenta la veritat.


11/01/2021
El nostre robot ens fa Bullying
Aquesta ha estat la primera classe de l'any, i he de dir que no hem començat bé. Primer li hem posat un girosensor a Pochito. Que resulta que és el que fa girar la pantalla del mòbil, quan tu gires el mòbil, cosa que no sabia. En acabar, havíem de fer el repte, però abans vam instal·lar tot el tema del girosensor a l'ordinador de la Carlota. Quan ja estava instal·lat vam començar el repte. Vam estar provant les ordres i el Cesc ens deia que estava bé, però hi havia dos problemes.
  1. A la part de baix no sortia totes les coses connectades, i això era perquè els cables no estaven ben connectats.
  2. Les rodes no funcionaven com devien.
El Cesc ens va intentar ajudar, però la classe va acabar i ningú dels tres savia com fer que les rodes funcionessin. Com ningú va acabar el repte ho vam deixar per l'endemà.


13/01/2021
Un dia bastant normal 
En teoria, avui havíem d'haver fet el blog, però com a l'altra classe no vam poder acabar el repte, l'hem continuat a la classe d'avui. Quan vaig deixar el robot a l'armari, les rodes no eren del tot funcionals, però el Cesc em va dir que ho va revisar i que ja funcionaven correctament. La Carlota i jo vam començar a treballar i vam posar totes les ordres, i... Ta-Da, les rodes es movien, però el que li havíem ordenat, no estava bé, perquè el robot no parava de girar. Vam estar provant-ho de totes les maneres, fins que el profe ens va dir que l'error estava en l'ordre del nombre positiu i negatiu, quin error més ximple. Després vam començar l'altre repte, el qual ningú va poder acabar perquè era bastant tard, pot ser el continuarem a la próxima classe. Però estic contenta perquè hem tret un 9 en el repte acabat.


18/01/2021
Hora de perfeccionar 
Avui el dia no ha consistit en molt, ja que el que s'havia de fer jo ja ho havia anat fent. Havíem d'anar treballant el nostre
blog, però jo el vaig començar a fer des de la primera sessió de classe. El que he fet avui ha sigut perfeccionar tot el que he anat escrivint, corregint faltes, canviant expressions... També m'he posat a fer-li una foto a Pochito Gallagher per inserir-la en el dia del girosensor, vull que el meu blog també sigui visual. Ara mateix estic escrivint això pensant que més puc escriure. Et poso una imatge amb la capsa la qual Pochito ha cobrat vida. La classe està a punt de terminar, i suposo que avui el blog ha estat una mica avorrit, però no puc explicar molt, així que... fins dimecres!


20/01/2021
Dos parelles amb un gran premi
Avui ha estat un d'aquells dies que a tots ens ha costat bastant avançar. El que hem fet ha sigut continuar el repte iniciat del dimecres passat, que semblava senzill, però no ho era tant. Consistia a fer que el robot camines, i quan trobes un obstacle, gires 90 graus i pares, si aconseguies això ho havies de fer 4 vegades més, és a dir, fer un quadrat. En aquest repte hi havia bastants blocs de comans, i era una mica difícil centrar-ho tot correctament. Cert és, que tot això ja ho havíem fet, així que la dificultat disminuïa una miqueta, però la Carlota i jo vam tindre un problema afegit. Resulta que el nom del projecte no estava bé, llavors quan posàvem que fes el treball que li havíem manat, feia un altre. Quan ho vam solucionar tot funcionava bé, però havíem de repetir-ho 4 vegades. Ho vaig posar en bucle per 4 vegades i quasi tot estava bé. Hi havia un petit error al final. Jo li deia que parar, per això no ho podia fer-ho de manera contínua. En acabar ens vam en portar el 10 junt l'Adrián i el Lluc, hi ha estat un bon dia.


25/01/2021
Dia de reptes
La classe d'avui hi ha consistit a fer un munt de reptes, en total hem fet 3. Primer hem començat fent un repte amb el sensor de tacte que vam posar l'altre dia a l'últim minut de classe. Consistia a fer que el robot estigues parat i quan jo toques el sensor de tacte comences a caminar. Va ser un repte senzill, la Carlota i jo vam treure un 9. Després vam fer un altre repte, que si he de ser honesta, no em recordo del que tractava. Per a mi és una mica complicat recordar-me de tot el que fem a classe. L'únic que puc dir-te és que vam treure un 7. L'últim repte que vam fer sí que el recordo. Havíem d'aconseguir que el robot anés cap endavant, fins que trobes una paret, llavors anés cap enrere i quan toquéssim el sensor de tacte, tornes anar cap endavant fent el mateix. Aquest repte vam treure un 9. Avui no he estat molt animada, però les notes hi han estat força bé.



27/01/2021
Lightbot ets un dimoni 
Si he de descriure el dia d'avui, la paraula adequada seria desastrós. Avui, hem tornat a fer un repte individual, i l'hem fet amb un joc de mòbil, Lightbot. Al principi tenia un aspecte bastant amigable, però ha resultat ser un complet dimoni per a mi. Consistia a fer que el nostre robot fes alguns mapes. Al principi eren bastant senzills, però la cosa es va començar a complicar. Jo vaig anar fent-ho tranquil·lament, però em vaig quedar aturada en un punt del mapa 2-6. Allò per mi va ser com una tortura. Al final vaig treure un 6, que no és una nota massa alta, però em conformo. Al final robòtica acabar amb mi i amb el meu cor.


1/02/2021 
Reptes molt colorits 
Els reptes d'avui m'han agradat bastant. Tenien a veure amb els colors, perquè avui hem instal·lat el sensor de color al nostre robot. Al final semblarà una arma mortal més que un robot. Per col·locar el sensor hem tingut algunes complicacions. No sabíem ben bé com fer-ho, ja que havia d'estar a un dit del terra. Quan hem acabat hem començat amb els reptes, que eren bastant entretinguts. El primer consistia a fer que el robot camines, i quan trobes el color vermell, pares. El Cesc va posar una cartolina vermella a terra i vam anar provant, fins que ho vam fer perfecte, va ser divertit i vam treure un 9! El segon ja era una miqueta més complicat. Era fer el mateix, però amb el color verd i que quan ho trobes, el robot digues Green. Quan ho vaig sentir, no tenia ni idea de com fer-ho, però després vaig estar buscant als comans i ho vaig trobar. Vam ser les primeres a aconseguir-ho i vam treure un 10!!! Els últims 15 minuts vam començar un altre repte amb les pales i els colors, però no hi va haver temps per acabar-ho. M'agradaria, continuar treballant amb el sensor de color, de moment és el meu preferit.


3/02/2021
Info K
Avui ens hem quedat a classe, ja que els d'electricitat han baixat a baix. El que hem fet ha sigut un altre treball contra rellotge. Aquest tractava sobre uns vídeos de robots. Dins del blog de robòtica hi havia un apartat amb bastants vídeos on podies escollir un i parlar sobre ell. El treball començava avui i acabava en una hora, així que vaig haver-hi de posar-me les piles. Jo vaig escollir el primer vídeo, perquè va ser el que més em va cridar l'atenció. Tractava sobre robots que semblaven humans. Ara segueixo pensant en el vídeo i continuo al·lucinant. La robòtica està avançant un munt i al treball ho explico tot, la meva opinió, el vídeo... L'he aconseguit enviar quan faltaven 5 minuts. He fet un text bastant ampli i familiar, espero que al Cesc li agradi, jo estic contenta amb el resultat.












 











Comentarios

  1. quin blog més guay. T'agrada escriure i ho has d'aprofitar . Inverteixes temps i hi poses ganes

    ResponderEliminar

Publicar un comentario